Thursday, July 21, 2011

Favourite Body Lotions and Moisturizers for Summer!

Now, the weather in Estonia is extremely sunny and very warm right now, so it's not really necessary to wear body lotions all the time, but my skin tends to get dehydrated quite fast, even on summer days, so I need something light yet sufficiently hydrating. These are my picks:

The Body Shop Shea Whip Body Lotion

Image from: thebodyshop-usa.com

I actually like most of The Body Shop's body lotions and body butters, and I find they work well on my skin. I'm a huge fan of the wonderful creamy scent of this and the formulation makes it perfect for light summer hydration (as I prefer the heavier body butters for winter!).

Garnier Body Repair Cream
Image from: buduaar.ee

Now, I know this is geared towards very dry skin in need of rescue. However, I don't find this product actually this moisturizing to use in the winter when my skin really is in that condition (maybe just for during the day on top of a more powerful body cream). I love this during the summer and mostly use it on my arms and as a hand cream before going to bed - it preserves the moisture in my skin beautifully.
Note: this cream also comes in a bottle and in a tube, but I prefer using this one from a small tub, for some reason. But it's nice to know you can choose the packaging you're most comfortable with.

Garnier BodyTonic Lotion
Image from: garnier.co.uk
 
As the previous two ones have been with more moisturizing properties, I wanted to pick a product that would suit people who find them a bit too heavy. The BodyTonic lotion is very light and non-greasy - it sinks in almost immediately. It has a nice citrus smell with a hint of herbs, which is actually really appealing to me. It supposedly has a firming effect that I honestly haven't really noticed, probably because I don't particularly need it yet, but hey, if the effect works for you, it's a great bonus to an already great lotion!


Do you moisturize regularly during summer or do you find it to be a bother in hot weather?


Eestikeelne tõlge lingile klõpsates!


 

Ilm Eestis on viimasel ajal üsnagi palav ja päikseline olnud, ning seega pole aeg-ajalt vajadust olnud iga päev koh kindlasti kehakreeme kanda, kuid olen avastanud, et minu nahk muutub kuivaks üsna kiiresti ka praeguse temperatuuriga, ning seepärast vajan midagi kerget, mis mu nahka ka piisavalt toidaks. Need on minu valikud:

The Body Shop Shea Whip Body Lotion
Mulle sobivad väga The Body Shopi kehalosjoonide ja kehavõiete formulatsioonid, kuid eelistan viimaseid siiski talvel nende tihkema konsistentsi pärast. See sheavõiga kerge kehakreem on äärmiselt mõnusa kreemja lõhnaga ning sobib eriti hästi veidi jahedamatel päevadel.


Garnier Body Repair Cream
Ma tean, et seda reklaamitekse kui kreemi, mis sobib hästi eriti kuivale nahale, kuid tegelikult ei leia ma, et ta niivõrd niisutav oleks, et kasutada seda sellisel ajal, mil mu nahk tõesti selles konditsioonis on. Mulle meeldib seda peale kanda suvel päeval peamiselt kogu oma kätele ning õhtuti enne magamaminekut kätekreemina kasutada - see hoiab mu naha mõnusalt pehmena.
Muide, seda kreemi pakendatakse veel pooleliitrisesse pudelisse ja ka väiksemasse tuubi. Mina armastan seda millegipärast sellisest karbikesest kasutada, kuid on hea teada, et vastavalt oma eelistustele saab valida ka sobiva pakendi.


Garnier BodyTonic Lotion
Kuna eelmised kaks valikut on olnud veidi niisutavamad, tahtsin viimaseks valida kreemi, mida saaks kasutada inimesed, kellele on eelmised veidi liiga raskeks jäänud. BodyTonic kreem on väga kerge ning ei jäta kehale rasust kihti, imendub pea kohe! Sel on kergelt tsitruseline lõhn, milles on tunda natuke rohust nooti, mis on üllataval kombel äärmiselt meeldiv. Kreemil on väidetavalt pinguldav efekt, mida ma pole ausalt öeldes eriti tähele pannud, aga võimalik, et seepärast, et mul pole seda veel väga vaja. Olenemata sellest, kas see lubadus tegelikult toimib või mitte on tegemist ühe mõnusama kehakreemiga, mida ma proovinud olen.

Kas sa kasutad kehakreeme suvel regulaarselt või arvad, et see on soojade ilmadega täiesti mõttetu?

3 comments:

  1. A mild cleansing gel which contains very gentle cleansing substances. For anyone who prefers a foaming cleanser or wants to gently remove oiliness from the skin.More various body butter visit: www.vegantreeowl.com.au

    ReplyDelete
  2. BODY LOTION is essential for the skin in the winter.To get more body lotion . visit vegantreeowl.com.au/

    ReplyDelete
  3. After,I have a birth . I use a body butter. It take care my skin .

    ReplyDelete